آفتاب هشتم

نکند منتظرِ مُردنِ مایی آقـــا ...!

گوهری به نام حجاب و عفاف

دوشنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۲، ۰۲:۵۰ ب.ظ
گوهری به نام حجاب

 

  

حضرت عبدالعظیم حسنی می گوید: امام جواد(ع) از پدر گرامیشان روایت می کنند: که حضرت علی(ع) فرمودند: من و فاطمه به محضر رسول خدا(ص) وارد شدیم و من مشادهده کردم آن حضرت به شدت می گریند. عرض کردم : ای رسول خدا پدر و مادرم به فدای شما! چرا گریه می کنید؟ رسول خدا(ص) فرمود: یاعلی ! آن شب که مرا به آسمان بردند،زنهایی از امتم را مشاهده کردم که در عذاب سختی به سر می بردند و من از شدت عذاب آنها گریستم. آنگاه رسول خدا(ص) وضع آنها را بیان فرمود.... حضرت فاطمه(س) فرمود:  ای حبیب من و نور چشمانم! بفرمایید آنها چه کرده بودند؟ رسول خدا(ص) فرمود: آنگاه که به موهایش آویخته بود، زنی بود که موی خود را از مردها نمی پوشاند.. و آنکه از دو پا آویزان بود، زنی بود که بدون اجازه شوهر از خانه خود خارج می شد، آنکه گوشت بدن خود را می خورد زنی بود که خویشتن را برای مردم می آراست.. و آنکه گوشت بدن خود را با قیچی می برید، زنی بود که خود را بر مران عرضه می کرد... ( وسائل الشیعه (آل البیت))

پیامبر گرامی اسلام به حضرت فاطمه (س) فرمودند: چه چیزی برای زن بهتر است؟ ایشان فرمودند: اینکه او هیچ مردی را نبیند و هیچ مردی هم او را نبیند. سپس پیامبر اکرم (ص) حضرت فاطمه (س) را به سینه ی خود چسباندند و فرمودند : ذرّیَّةَ بَعضُها مِن بَعضِ. « یعنی انان فرزندان و دودمانی هستند که (از نظر پاکی و تقوا و فضیلت) بعضی از بعض دیگر گرفته شده اند. (آل عمران-34) و ( بحارالانوار43/84ح7)


امام صادق(ع) از پدرانشان نقل می کنند  که رسول خدا(ص) در حدیث مناهی نهی می فرمایند از این که زن بدون اجازه شوهر از خانه خارج شود، که اگر خارج شود تا زمانی که به خانه برگردد هر فرشته ای که در آسمان است و هر چه از انسان و جن که از کنار او می گذرد او را نفرین می کند . و نیز نهی می فرمایند از اینکه زن خود را برای غیر شوهرش آرایش کند، که اگر چنین کند خداوند بر خود لازم دانسته که او را به آتش بسوزاند. و همچنین نهی می فرمایند از اینکه زن با غیر شوهر و محارم خود ، - بیش از پنج کلمه- آن هم در صورت نیاز- سخن بگوید. ( وسائل الشیعه (آل البیت-ح5)) 

به مومنان بگو چشمهای خود را از ( نگاه به نامحرمان) فرو گیرند، و عفاف خود را حفظ کنند، این برای آنان پاکیزه تراست؛ خداوند از آنچه انجام می دهند آگاه است. و به زنان با ایمان بگو چشمهای خود را از (نگاه هوش آلود) فرو گیرند، و زینت خود را – جز آن مقدار که نمایان است- آشکار ننمایند، و اطراف روسریهای خود را بر سینه خود افکنند، (تا گردن و سینه با آن پوشانده شود) و زینت خود را آشکار نسازند مگر برای شوهرانشان، یا پدرانشان، ... و هنگام راه رفتن پاهای خود را بر زمین نزنند تا زینت پنهانی شان دانسته شود(و صدای خلخال که به پا دارند به گوش رسد) و... (سوره نور- 30 و31)

ای پیامبر به دختران و همسرانت و زنان مومنان بگو : « جلباب های ] چیزی مانند چادر و عبا [  خود را بر خویش فرو افکنند، این کار برای اینکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است.»  (سوره احزاب – 59 )

حضرت عبدالعظیم حسنی می گوید: امام جواد(ع) از پدر گرامیشان روایت می کنند: که حضرت علی(ع) فرمودند: من و فاطمه به محضر رسول خدا(ص) وارد شدیم و من مشادهده کردم آن حضرت به شدت می گریند. رض کردم : ای رسول خدا پدر و مادرم به فدای شما! چرا گریه می کنید؟ رسول خدا(ص) فرمود: یاعلی ! آن شب که مرا به آسمان بردند،زنهایی از امتم را مشاهده کردم که در عذاب سختی به سر می بردند و من از شدت عذاب آنها گریستم. آنگاه رسول خدا(ص) وضع آنها را بیان فرمود.... حضرت فاطمه(س) فرمود:  ای حبیب من و نور چشمانم! بفرمایید آنها چه کرده بودند؟ رسول خدا(ص) فرمود: آنگاه که به موهایش آویخته بود، زنی بود که موی خود را از مردها نمی پوشاند.. و آنکه از دو پا آویزان بود، زنی بود که بدون اجازه شوهر از خانه خود خارج می شد، آنکه گوشت بدن خود را می خورد زنی بود که خویشتن را برای مردم می آراست.. و آنکه گوشت بدن خود را با قیچی می برید، زنی بود که خود را بر مران عرضه می کرد... ( وسائل الشیعه (آل البیت))

از امام صادق (ع) نقل شده است که پیامبر(ص) فرمودند: هر زنی که خود را خوشبو سازد و از خانه اش بیرون رود، تازمانی که بازگردد-هرگاه که باشد- بر او لعنت می شود. ( وسائل الشیعه (آل البیت-ح4))

همانا امیرالمومنین (ع) فرمودند: آیا حیا نمی کنید و غیرت نمی ورزید ؟ زنان شما به بازار می روند و بدن آنها به مردان بی مبالات برخورد می کند. ( وسائل الشیعه (آل البیت-ح2))

از پیامبر گرامی اسلام(ص) نقل شده است که فرمود: هر کس بازن نامحرم شوخی کند (آنچنان که با همسرش شوخی میکند) خداوند در مقابل هر کلمه که در دنیا گفته است در آخرت ، او را هزار سال زندانی می کند. ( وسائل الشیعه (آل البیت-ح4))

رسول خدا(ص) فرمودند: زنانی که پوشیده و برهنه اند، به گناه مایلند و دیگران را نیز به گناه می کشانند، آنان وارد بهشت نمی شوند و بوی آن را استشمام نمی کنند؛ بویی که از فاصله پانصدسال راه استشمام می شود. (کتاب الموطا-ح7)

همانا رسول خدا(ص) فرمودند که در پایان این امت، مردانی خواهند بود که سوار بر مرکب، بر زینهای بزرگ تکیه می زنند و تا درِ مساجدمی آیند ، زنان آنان پوشیده و برهنه اند، بر روی سرهاشان بسان کوهان شتر خراسانی (دو کوهانه) لاغر، برآمده است. آنان را لعنت کنید که مورد لعنت خداوند هستند.(مستدرک حاکم نیشابوری :4/436)

اصبغ بن نباته می گوید : از امیرالمومنین (ع) شنیدم که می فرمودند: در آخرالزمان و نزدیکی قیامت- که بدترین زمانهاست- زنانی پدیدار می شوند ، عریان و برهنه و آراسته برای مردان نامحرم، از دین خارج و در فتنه ها داخل، به سوی شهوات مایل و رو به لذتها شتابان ، حلال داننده حرام ها و سرانجام در آتش جهنم جاویدان هستند. (وسائل الشیعه-آل البیت-ح5)

  • رضوی

نظرات (۱۱)

  • غریبه ی اشنا
  • سلام

    سلام بزرگوار با پست هدیه تولد در خدمتتنون هستم
    تشریف بیارید خوشحال میشم
    البته نظر یادتون نره
    سلام دوست خوبم ممنون از دعوتتون
  • ظهور نزدیک است
  • سلام

    ممنون از حضورتون

    نظرتون در مورد تبادل لینک چیه ؟
    سلام بزرگوار
    ممنون بابت حضورتون
    نزدیک شدن ماه مبارک رمضان رو بهتون تبریک میگم
    التماس دعا
    یا علی
    شاید ما نمی دانیم

    ما رفته ایم

    ما گم شده ایم!!

    اما شهدا

    هر روز زنده تر می شوند

    و هر روز پرواز را مرور می کنند...

    تا شاید ما بفهمیم

    چقدر به انتهای زمین سقوط کرده ایم...

    چقدر از آسمان فاصله گرفته ایم !!!
  • کمیل سید علی
  • بسم رب الشهدا
    دعوتیدبه سفرمشهدمقدس
    بافرماندهی موسسه فرهنگی لاله های بهشتی
    شهدارایادکنید حتی باذکریک صلوات
    ++++++++++++++++++++++
  • یا خیر الناصرین
  • در ماه مبارک رمضان دو چیز را از خداوند بخواه یک: ترمیم نسبت به گذشته، دو: ترسیمِ خوب نسبت به آینده..........
  • مفقود الاثر
  • در خلوت شب ز حــق صـدا می‌آید
    از عطر سحر بوی خدا می‌آید
    با گوش دگر شنو به غوغای سکوت
    کز مرغ شب ، آواز دعا می‌آید . . .


    تو این شبای عزیز و پربرکت مارو فراموش نکنید، التماس دعا!
    "ماه رمضان مبارک"

    یا حق
    بنده با رسیدن ماه رمضان هر روز یک جز قران را میخوان ولی من قران را از دوروز قبل اغاز میکنم وفردا جز 3راباید تمام کنم ممنون میشوم برای من جز3را بنویسید
  • ظهور نزدیک است
  • سلام

    شما لینک شدید.منو با نام ظهور نزدیک است لینک کنید.

    ممنون

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام علیکم
    شما قبلا لینک شدید :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    برگرفته شده از صدای نور