آفتاب هشتم

نکند منتظرِ مُردنِ مایی آقـــا ...!

تسلیم بودن و عجله نکردن در امر فرج

دوشنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۲، ۰۶:۲۹ ق.ظ
انتظار
 

ابراهیم بن مهزم می گوید: پدرم برای من نقل می کرد: در محضر امام صادق(ع) درباره حکومت خلفای بنی عباس سخن می گفتیم. آن حضرت فرمودند: مردم، تنها به جهت اینکه برای فرا رسیدن امر ظهور شتاب می کنند ، هلاک می شوند. همانا خداوند سبحان به سبب شتاب کردن بندگان، در امر ظهور تعجیل نمی کند. محققاً مدت غیبت امام زمان(عج) سرانجامی دارد که به آن منتهی می شود و اگر مردم به آن زمان برسند، نه لحظه ای برآن پیشی می گیرند و نه باز می مانند.(1)

عبدالرحمان کثیر گوید: در محضر امام صادق(ع) بودم که مهزم وارد شد و گفت: فدایت شوم! این امر(ظهور امام زمان(عج) که در انتظار آن هستیم، چه زمانی واقع خواهد ؟ امام(ع) در جواب فرمودند: ای مهزم! کسانی که برای ظهور تعیین وقت می کنند، دروغ می گویند، و شتاب کنندگان در این باره نیز هلاک می شوند و آنان که تسلیم امر الهی باشند، نجات می یابند.(2)

امیرالمومنین علی (ع): فرمودند: تلاش برای از جا برکندن کوهها آسانتر است از مبارزه با حکومتی که برای آن مدت خاصی قرار داده شده است. از خداوند یاری بخواهید و شکیبا باشید ، همانا زمین از آن خداست و آن را به هر کدام از بندگانش که اراده کند، واگذار می کند و سرانجام نیکو از آن پرواپیشگان است. در انجام این کار(فرج امام زمان(عج)) قبل از رسیدن زمان آن شتاب مکنید که پشیمان خواهید شد و پایان انتظار بر شما طولانی جلوه نکند که سنگدل می شوید.(3)

منابع:

1.اصول کافی: 369/1 ح7.

2.اصول کافی: 368/1 ح2.

3.بحارالانوار: 123/52 ح7، به نقل از خصال شیخ صدوق

  • رضوی

نظرات (۱)

سلام

ایشالا که ما هم باشیم در آن لحظه و در صف یاران امام عصر حضور داشته باشیم.

پاسخ:
پاسخ:
سلام علیکم
انشاءالله
حالا چرا خنده؟
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
برگرفته شده از صدای نور