آفتاب هشتم

نکند منتظرِ مُردنِ مایی آقـــا ...!

جابر جعفی گوید: امام باقر علیه السلام فرمودند: زمانی برای مردم فرا رسدکه امامشان از آنها پنهان می شود، خوشا به حال آنها که در ان زمان بر امر اامت ما و عمل به دستورات ما پایدار و استوار باشند. همانا کمترین پاداش آنها این است که پروردگار عز و جل آنان را ندا دهد : ای بندگان من! به آنچه بر شما پوشیده و مستور بود، ایمان آوردید، غیب را باور داشتید. پس بشارت باد بر شما به پاداشی نیکو از سوی من. حقیقتا شما مردان و زنان بندگان من هستید، تنها از شما، اعمال را می پذیرم و تنها از گناهان شما در می گذرم، و تنها شما را می آمرزم. فقط به خاطر شما باران را بر بندگانم فرو می فرستم و هر بلا و آفتی را از آنها دور می سازم. اگر شما نبودی البته عذاب خود را بر آنها نازل می کردم.

جابر گوید: به امام باقر علیه السلام عرض کردم: ای فرزند رسول خدا (ص) برترین کاری که مومن در ان زمان انجام می دهد چیست؟ فرمودند: نگاه داشتن زبان و نشستن در خانه.
امام علی علیه السلام فرمودند: آن وقت زمانی است که هیچ کس در ان نجات پیدا نمی کند. مگر مومن گمنام. اگر در بین مردم حاضر باشد شناخته نمی شود، و اگر غایب باشد کسی سراغی از او نمی گیرد. آنان چراغهای هدایت و پرچم های برافراشته در شبهای ظلمت و گمراهی هستند. آنها در میان مردم به فساد و سخن پراکنی نمی پردازند، اسرار ما را فاش نمی کنند و نزد همگان منتشر نمی سازند. آنها کسانی هستند که خداوند درهای رحمتش را برای انها می گشاید و سختی عذاب خود را از آنها بر طرف می نماید.
امام صادق علیه السلام: هیچ کس از ما – اهل بیت علیهم السلام- تا ظهور قائم ما برای دور نمودن ستمی یا بپا داشتن حقی قیام نکرده و نمی کند مگر اینکه سختی ها و مصیبت ها او را از بین می برد و قیام او بر ناراحتی ما و شیعیان ما می افزاید.
امام باقر علیه السلام : هر کس از ما – اهل بیت علیهم السلام- پیش از قیام قائم ما قیام کند، همانند جوجه ای است که هنوز بال در نیاورده و پرواز کند و در روزنه ای بیفتد و در نتیجه بازیچه ی دست کودکان شود.

  • رضوی

نظرات (۲)

سلام
با مطلب " واقعیت اسکار " بروزم
منتظر حضور و نظرات ارزشمندتون هستم
سلام دوست عزیز
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
برگرفته شده از صدای نور