آفتاب هشتم

نکند منتظرِ مُردنِ مایی آقـــا ...!

۱۳ مطلب در آبان ۱۳۹۲ ثبت شده است

در قسمت قبل در ارتباط با دو معجزه ای که از سر مطهر امام حسین علیه السلام دیده شده است ، صحبت کردم. در این قسمت می خواهم در ارتباط با ورود اسرا به کوفه و سوگنامه ی حضرت زینب سلام اله علیها صحبت کنم. به راستی کـــربلا در کـــربلا مـی مـاند اگـر زینــب نبــود ...

از مسلم حصاص « گچکار» نقل شده است که گفت: ابن زیاد مرا برای مرمت و تعمیر دارالعمارة به کوفه فراخواند. هنگامی که مشغول گچ کاری درها بودم ناگهان صدای نال و فریاد از کوفه برخاست. از خادمی که همراه ما بود پرسیدم : چه شده که کوفه یک صدا فریاد می زند؟ گفت: الان سر یک خارجی را آورده اند که بر یزید خروج نموده است . گفتم این خارجی کیست؟ گفت: حسین ابن علی است.

مسلم می گوید: آن خادم را تنها گذاشتم تا اینکه از انجا خارج شد. آنگاه آنقدر صورتم را با سیلی زدم تا اینکه ترسیدم از ضربت سیلی ها، چشمانم کور شود. دستانم را از گچ پاک کردم و از قسمت پشت قصر خارج شده و در کنار خاکروبه ها ایستادم. همانطور ایستادم و مردم هم منتظر ورود اسرا و سرهای بریده بودند. ناگهان چهل هودج که بر چهل شتر سوار بود ظاهر شد و در ان هودج ها ، خاندان ، زنان و اولاد فاطمه سلام الله علیها بودند. ناگهان علی ابن الحسین علیه السلام را دیدم که بر مرکبی برهنه سوار بود و بر روی رگ های گردن او لخته های خشکیده خون پیداست. آنگاه ام کلثوم از محمل سر بیرون آورد و به مردم گفت : « ای اهل کوفه، ساکت باشید، مردان شما به کشتن ما همت می گمارند و زنانتان به حال ما گریه می کنند . خداوند در روز قیامت میان ما و شما داوری خواهد کرد.»

 



پای دلتنگی ها روی گلویم سنگینی می کند ... دنیا با همه ی وسعتش برایم تنگ شده است... قفس به دنیا شرف دارد! قفس ریایی ندارد اما دنیا دورو است.. دنیا برایم تنگِ تنگ است...
دنیا پایش را روی گلویم فشار می دهد ، گلویم بغض می کند... اما دلتنگی ها فشار را بیشتر می کند ...
چقدر نامروت است، رحم نمی کند ... نمی گذارد نفس بکشم! نمی گذارد این بغض را ببارم ... حرف هایم از جنس نگفتن است! قلمم را بر می دارم .. ذهنم مشوش است و چیز خاصی در یاد ندارد! دستم می نویسد! اما ذهنم نمی داند چرا؟ چه چیزی را ؟ برای چه؟
به دستم نگاه می کردم... دلتنگی هایش را نوشت :
« کــــربلا میـــزان عشق است، هیچ کس را تا به بلـای کربــــلا نیازمــوده اند ، از دنیـــا نخــواهنـد بـرد!»
در حیرت مانده بودم ، دست هایم چه خوب دلتنگی هایم را گریستند، به راستی دلتنگی من کربلا است.
کـــربـلا ... کـــربـلا ... کـــربــلا


♠دست خط از خودم ♠

در قسمت قبل در ارتباط با چرایی سخن گفتن سر امام حسین علیه السلام صحبت کردیم . ادله ای بر اینکه چگونه یک سر بریده می تواند به سخن بیاید را بیان کردیم. در این قسمت به معجزات سر امام حسین علیه السلام در قصر ابن زیاد می پردازیم.

ابن حجر در کتاب الصواعق المحرقه می نویسد: هنگامی که سر امام حسین علیه السلام را به خانه ابن زیاد آوردند، از دیوارهای آن خون جاری گشت. و این اولین معجزه سر مبارک امام بود در قصر ابن زیاد بود.

اما معجزه دوم : وقتی آن لعین  سر امام را با دستان خود گرفت، همچنان به آن نگریست که ناگهان دستانش به لرزه افتاد . آن را روی ران خود گذاشت . یک قطره از خون گلوی امام بر روی لباس او چکید . از لباس نفوذ کرد و به بدنش رسید و در ران آن ملعون زخم بسیار عمیقی و وخیمی پدید آورد که هر چند مداوا کرد باز هم درمان نشد و روز به روز متعفن تر می شد . ابن زیاد برای از بین بردن بوی بد زخم خود تا دم مرگ و همیشه مشک به همراه داشت. آنگاه ابن زیاد سر امام را در مقابل خود گذاشت و با چوب خیزران به دندان های پیشین امام می زد تا اینکه زید ابن ارقم به او گفت:

« چوبهایت را از این لبها بردار، قسم به خداوندی که خدایی جز او نیست! من لبهای رسول الله را بر این لبها دیدم که بسیار می بوسید » آنگاه زید ابن ارقم ناله کنان گریست.

صاحب کتاب المعالی به نقل از ابن شهر آشوب می نویسد: « ابن زیاد دستور داد تا سر امام حسین علیه السلام را در روی چوبی قرار دهند و در محلی به نام صیارفه آن را بر چوبی آویختند. در اسلام سر امام حسین علیه السلام اولین سری بود که بر روی چوبی اویخته شد. سر امام حسین علیه السلام صدایش را در گلو صاف کرد و بعد سوره مبارکه کهف را تا آیه « انهم فتیةٌ آمنوا بربّهم و زدناهم هُدی» تلاوت نمود. یعنی انان جوانانی بودند که به پروردگارشان ایمان آورده بودند و برهدایتشان افزودیم. سوره کهف-آیه 13

 

حسین علیه السلام و یارانش کشته شدند... واقعه ی کربلا دیگر تمام شد، اما مصائب سختی در انتظار اهل بیت اباعبدالله الحسین علیه السلام است. در نظر دارم گام به گام این مصائب را بازگو کنم . در قسمت اول به چرایی سخن گفتن سر مبارک آقا اباعبدالله الحسین علیه السلام می پردازم. و در قسمتهای بعدبه معجزاتی که در این باره روایت شده است می پردازم.


شاید این سوال مطرح شود که چگونه ممکن است سر بریده ای سخن بگوید؟

جواب: حسین علیه السلام حجت خداوند بر روی زمین است و خداوند برای اولیای خود نشانه ای قرار می دهد. که بر حقانیت آنان و بطلان مخالفان دلالت داشته باشد. برای اینکه خداوند حقانیت امام حسین علیه السلام و مظلومیت او را ثابت کند ، باید چنین کرامتی به او عطا می نمود، زیرا در شرایطی که پس از وفات پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم به وجود آمده بود و بسیاری به مخالفت با ائمه علیهم السلام و دشمنی با آنان رو آوردند، مگر عده ای اندکی که حق اهل بیت علیهم السلام را رعایت می کردند. با روی کار امدن معاویه، این اوضاع بدتر  شد . او به شدت با امام علی علیه السلام و فرزندانش مخالف بود و حتی بر منبر مسلمانان از امام علی علیه السلام بدگویی می کرد. معاویه با حیله و نیرنگ توانست مردم را قانع سازد که او بر حق است نه امام علی علیه السلام. عده بسیاری از مردم عامه و برخی انسانهای ضعیف النفس و مزدور از او پیروی می کردند. معاویه با استفاده از شرایط موجود و احادیث بسیاری را جعل نمود. تا از شأن و منزلت امام علی علیه السلام بکاهد و مقام و خلفای پیش از او را بالا ببرد. با توجه به این اوضاع به آسانی می توان دریافت که بسیاری از مردم در مورد اهل بیت علیهم السلام چه نظری پیدا کردند . خواه از روی نادانی و خواه از روی کینه توزی و بدنهادی و خواه از روی مصلحت اندیشی .

ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان بر همه ی شیعیان و مبین ائمه معصومین علیهم السلام تسلیت باد. مجموعه مداحی نزار القطری با کیفیت بالا در اختیار شما خواننده محترم قرار می گیرد. با ذکر صلوات بر محمد و آل محمد  دانلود کنید.













جهت نمایش بقیه  نواهای ارزشی اینجا کلیک کنید.


نشریه افسران جوان جنگ نرم به مناسبت یوم الله سیزده آبان

بسم الله الرحمن الرحیم

«هر ملّتی به آمریکا اعتماد کرد، ضربه خورد؛ حتّی آن کسانی که دوست آمریکا بودند.»
امام خامنه ای .. 13 آبان 92

مبارزه با متعلق به یک روز یا یک هفته نیست و تا زمانی که مستکبر وجود دارد باید با آن مبارزه کرد و جنایاتش را مرور کرد ولی بعضی ایام هست که این یادآوری جلوه ویژه ای می یابد و یکی از آن روزهاست

به همین مناسبت ویژه نامه ای تحت عنوان 13 آبان تنظیم و منتشر می کند
در این ویژه نامه مقالات و اسناد و تاریخچه جنایات دولت خونخوار بطور خلاصه مطرح شده است
همچنین مجموعه تصاویری از سیاهه عملکرد آمریکا جهت یاداوری و همچنین پوسترهای مفهومی گردآوری شده
است که ان شاء الله قابل رجوع و مفید باشد

شعار همیشگی ما :

لینک جهت دانلود نسخه باکیفیت



چرا نگوییم مرگ بر امریکا ؟!

تصویر گویاست!

لاَّ یُحِبُّ اللّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوَءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلاَّ مَن ظُلِمَ وَکَانَ اللّهُ سَمِیعًا عَلِیمًا - نساء148

با سلام

در دو لینک با عنوان چرا نگوییم مرگ بر امریکا و روشنفکران ظلم را تعریف کنید. گوشه ای از سیاهه جنایات آمریکا در کلام مقام معظم رهبری را توضیح دادیم . یکی از این موارد که همان مورد 15 می باشد « ترور دانشمندان هسته ای» است.

در این لینک به این موضوع می پردازیم . چرا نگوییم مرگ بر امریکا؟ آیا ترور دانشمندان هسته ای ظلمی بزرگ نیست؟ کشوری که در حال پیشرفت هست چوب لای چرخ پیشرفت و توسعه اش می گذارند تا آن را از پیشرفت بازدارند. این بزرگترین ظلم است که یک کشور را تحریم کنند ، از حق مسلم خویش بازدارند و منع کنند چون نمی خواهند آن کشور روی پای خودش بایستد.

روشنفکران که تز روشنفکری و صلح طلبی می دهید ! آیا این ظلمی کوچک است؟!

در این قسمت گوشه ای دیگر از سخنان مقام معظم رهبری در ارتباط با برنامه ریزی دشمن برای حذف اسلام را می شنویم.

سیاهه جنایات آمریکا

سیاهه جنایات آمریکا علیه ایران در طول 33 سال در بیانات مقام معظم رهبری

 

1.تحریک مخالفین جمهوری اسلامی و کمک به حرکت های تجزیه طلب و تروریستی

2.کودتای نوژه

3.لشکرکشی و حمله به ایران در واقعه طبس و حمله به سکوی نفتی ایران در خلیج فارس 

4.ایجاد وحشت از ایران،اسلام،وحکومت اسلامی با ابزارهای گوناگون مانند هالیوود

5.تصرف و حبس دارایی ها و اجناس ایران

6.چراغ سبز به صدام برای حمله به ایران و پشتیبانی همه جانبه از ان رژیم در طول جنگ

7.ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران و تقدیر از فرمانده ناو وینسنس

8.حمایت از گروهک های تروریستی شرور به ویژه در نقاط مرزی ایران، عراق و پاکستان

9.اهانت دائمی به ملت، دولت و رئیس جمهور ایران

10.ایجاد ناامنی و فراهم کردن سیل سلاح ها به منطقه خاورمیانه

11.تهدیدمستمر ملت ایران به حمله نظامی

« این تهدید نظامی به ضرر آمریکاست، خود جنگ نظامی ده برابر به ضرر آمریکاست.»

12.سی سال تحریم ظالمانه علیه ملت ایران

13.اعلام حمایت رسمی از اغتشاشات در سالهای 78و82 و فتنه88

14.تهاجم فرهنگی و جنگ نرم علیه ملت ایران

15ترور دانشمندان هسته ای در ایران با همکاری موساد


لاَّ یُحِبُّ اللّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوَءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلاَّ مَن ظُلِمَ وَکَانَ اللّهُ سَمِیعًا عَلِیمًا - نساء148

روشنفکران ظلم را تعریف کنید! با این جنایات .. چرا نگوییم مرگ بر آمریکا؟


 

لاَّ یُحِبُّ اللّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوَءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلاَّ مَن ظُلِمَ وَکَانَ اللّهُ سَمِیعًا عَلِیمًا - نساء148

خیال نکنند این حرف ، حرف یک نفر یا جمعی است!بی عقلها می گویند ما می خواهیم ، کاری کنیم برای اینکه با فلانی « با علی ، علی خامنه ای » با او می خواهیم مبارزه کنیم. این هم خطایی دیگر است. این هم اشتباهی دیگر در تحلیل است. خیال می کنند که این حرفها حرفهای یک نفر آدم است نه !
امروز همه در ایران همین را می گویند....  #مرگ-بر-آمریکا ...

از بیانات مقام معظم رهبری برای دانلود کلیک کنید.

برگرفته شده از صدای نور