آفتاب هشتم

نکند منتظرِ مُردنِ مایی آقـــا ...!

۷ مطلب در مرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است


رسول اکرم صلى الله علیه و آله :

عَلامَةُ الصّابِرِ فى ثَلاثٍ: أوَّلُها أن لا یَکسِلَ، وَالثّانیَةُ أن لا یَضجَرَ، وَالثّالِثَةُ أن لا یَشکُوَ مِن رَبِّهِ تَعالى؛ لأِنَّهُ إذا کَسِلَ فَقَد ضَیَّعَ الحَقَّ، وَ إذا ضَجِرَ لَم یُؤَدِّ الشُّکرَ، وَإذا شَکا مِن رَبِّهِ عَزَّوَجَلَّ فَقَد عَصاهُ؛

صبور سه نشانه دارد : اول آن که سستى نمى کند ، دوم آن که افسرده و دلتنگ نمى شود و سوم آن که از پروردگار خود شِکوه نمى کند ؛ زیرا اگر سستى کند، حق را ضایع کرده، و اگر افسرده و دلتنگ باشد شکر نمى گذارد و اگر از پروردگارش شکوه کند او را معصیت کرده است .

علل الشرایع، ج2، ص498، ح1


دلم گرفته ست..چون هوایی را که استشمام می کنم خاطرات تلخ را تا عمق جانم فرو می برد! دلم گرفته است! می دانم این باران های رحمتی که می آید روزی این غبار را از دلم برخواهد داشت!

دلم گرفته است.. از این روزگار ! از این گذشته ! از این گذشته! اما حال برایم روشن است و سرشار از امید! دلخوشم به این حال و روزم ! و سرخوشم به این امید! 

الهی به امید تو..نه به امید خلق روزگار

 

به نام خدا

هشتم شوال سالروز تخریب قبور ائمه ی بقیع علیهم السلام ، حرم امام رضا علیه السلام رفتم . در راه برگشت حدوداً ساعت 19 از حرم برمی گشتم. هیئتی که سر و صدای زیادی به پا کرده بود توجهم را جلب کرد. نزدیکتر که شدم اینقدر صدا بلندگو بالا بود که صدای مداح رو واضح نمی شنیدم فقط تکرار سریع کلمه ی «دَر .. دَر.. دَر..» بود که توجهم را جلب کرد. برایم جالب بود که مداح چرا باید این کلمه را تکرار کند !! کمی که توجه کردم فهمیدم منظورش « حیدر..حیدر..حیدر » است.!!!

علاوه بر اینگونه مداحی که در شان اهل بیت و ائمه معصومین علیهم السلام نیست نحوه ی مدح خواندن بسیار خشن بود و هیچ حس معنوی نداشت. آیا نباید در مداحی رعایت شئون اهل بیت و احترام به انها رعایت شود؟ و یا صرفاً ایجاد شور کاذب مد نظر مداح است؟

مستند شفاعت یا شکایت را حتما ببینید.


مستندشفاعت یا شکایت


مقام معظم رهبری در ارتباط با عزاداری ها فرموده اند:

آهنگ های عشقی و چرند طاغوتی و غیر طاغوتی را در مجلس امام حسین نیاورید.

"من شنیده ‏ام در مواردی از آهنگ‏های نامناسب استفاده می‏شود. مثلاً فلان خواننده ‏ی طاغوتی یا غیرطاغوتی شعر عشقیِ چرندی را با آهنگی خوانده؛ حالا ما بیاییم در مجلس امام حسین و برای عشاق امام حسین، آیات والای معرفت را در این آهنگ بریزیم و بنا کنیم آن را خواندن؛ این خیلی بد است."

(بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مداحان و شاعران اهل بیت مرداد ماه ۱۳۸۴)

حواسمان به همسایه ها باشد.

"ما با این که پشت بلندگو، تا دیر وقتی از شب، شعر یا قرآن یا نوحه بخوانند و مزاحم همسایه ها بشوند، مخالفیم. با چنین چیزی، مقابله هم می کنیم."

(سخنرانی در دیدار با خانواده های معظم شهدا و جانبازان شهرهای خوی، و… اردیبهشت ماه ۱۳۶۹)




بِأیِّ ذَنبٍ قُتِلَت؟؟
عشق خواهر و برادری که با گلوله ی صهیونیست ها به پایان رسید....
شهادت دختربچه ی فلسطینی و برادر کوچکش که بالای سر او ایستاده است. 



کلیپ: «امام خمینی (ره): انشاءالله روزی در قدس نماز بخوانیم.»
روز قدس


پیوند اعضا می کنم تا زنده ام..مشتم برای بحرین...
سینه ام برای فلسطین...زبانم برای میانمار...
چشمانم برای ابالفضل...نفسم برای ِ ...
 
حسین...حسین...  حسین...


همه با هم برای آزادی قدس عزیز، دفاع از مردم مظلوم میانمار، بحرین، سوریه سیلی خروشان می شویم. و با مشت هایی گره کرده می گوییم:

مرگ بر اسرائیل
شهیدچمران

مناجات شهید چمران

خدایا تو مرا عشق کردی که در قلب عشاق بسوزم. تو مرا اشک کردی تا در چشم یتیمان بجوشم. تو مرا آه کردی که از سینه ی بینوایان و دردمندان به آسمان صعود کنم. تو مرا فریاد کردی که کلمه حق را هر چه رساتر برابر جباران اعلام نمایم تو مرا در دریای مصیبت و بلا غرق کردی و در کویر فقر و حرمان تنهایی سوزاندی. خدایا تو پوچی لذات زودگذر را عیان نمودی، تو ناپایداری روزگار را نشان دادی، لذت مبارزه را چشاندی. ارزش شهادت را آموختی.


برای بزرگنمایی پوستر بر روی آن کلیک کنید.

منبع پوستر: سایت شهید آوینی


انتظار
 

ابراهیم بن مهزم می گوید: پدرم برای من نقل می کرد: در محضر امام صادق(ع) درباره حکومت خلفای بنی عباس سخن می گفتیم. آن حضرت فرمودند: مردم، تنها به جهت اینکه برای فرا رسیدن امر ظهور شتاب می کنند ، هلاک می شوند. همانا خداوند سبحان به سبب شتاب کردن بندگان، در امر ظهور تعجیل نمی کند. محققاً مدت غیبت امام زمان(عج) سرانجامی دارد که به آن منتهی می شود و اگر مردم به آن زمان برسند، نه لحظه ای برآن پیشی می گیرند و نه باز می مانند.(1)

عبدالرحمان کثیر گوید: در محضر امام صادق(ع) بودم که مهزم وارد شد و گفت: فدایت شوم! این امر(ظهور امام زمان(عج) که در انتظار آن هستیم، چه زمانی واقع خواهد ؟ امام(ع) در جواب فرمودند: ای مهزم! کسانی که برای ظهور تعیین وقت می کنند، دروغ می گویند، و شتاب کنندگان در این باره نیز هلاک می شوند و آنان که تسلیم امر الهی باشند، نجات می یابند.(2)

امیرالمومنین علی (ع): فرمودند: تلاش برای از جا برکندن کوهها آسانتر است از مبارزه با حکومتی که برای آن مدت خاصی قرار داده شده است. از خداوند یاری بخواهید و شکیبا باشید ، همانا زمین از آن خداست و آن را به هر کدام از بندگانش که اراده کند، واگذار می کند و سرانجام نیکو از آن پرواپیشگان است. در انجام این کار(فرج امام زمان(عج)) قبل از رسیدن زمان آن شتاب مکنید که پشیمان خواهید شد و پایان انتظار بر شما طولانی جلوه نکند که سنگدل می شوید.(3)

منابع:

1.اصول کافی: 369/1 ح7.

2.اصول کافی: 368/1 ح2.

3.بحارالانوار: 123/52 ح7، به نقل از خصال شیخ صدوق

امام علی(ع)

فیلم ترک خوردن دیوار مسجدکوفه در شب ضربت خوردن امام علی علیه السلام 

امام علی(ع)


     

نماهنگ های شهادت حضرت علی (ع)

بازگش به صفحه ویژه امام علی (ع)

ردیف نام کلیپ

توضیحات

اجرا فرمت

حجم
(KB)

1 نماهنگ شهادت حضرت علی(ع)
(جدید)

flv

1.3
2 حمیدرضا علیمی
(جدید)

flv

8.0
3 بگذار که غم ناله کند آه بگرید، خورشید سیه پوش شود ماه بگرید...
(جدید)

flv

8.2
4 مناجات مسجد کوفه (مولای یا مولای...)
حاج مهدی سماواتی
wmv 13,004
5 خداحافظ ای کوفه ای شهر غم... wmv 5,461

برای دانلود کردن کلیپ های فوق، روی آیکون کلیک راست نموده
و  گزینه ...Save Target As را انتخاب نمایید.


   


حاج محمد رضا طاهری

ردیف

موضوع

پخش اجرا

حجم
(KB)

زمان
1 کجا داری میری یه امشبو -شب 19 (جدید،روضه سال 91) 4,692 0:20:00
2 درد دل ها برای تو حسین بسیار است-شب 21 (جدید،روضه سال 91) 3,567 0:15:11
3 علی اسد الله علی ولی الله-شب 21 (جدید،نوحه سال 91) 2,702 0:07:40
4 مسجد کوفه شد پر زشور نوا (جدید، سال 89) 1,755 0:05:57
5 رو به قبله پر پر می زنی ای غریب کوفه (جدید، سال 89) 1,855 0:05:15
6 سر به سجده می ذاری (جدید، سال 88) 2,655 0:09:02
7 یا علی مولا حیدر (جدید، سال 88) 1,826 0:06:12
8 تو آسمونا فاطمه امشب دل پریشونه 3,900 0:09:30
9 زداغت رشته ی جانم گسسته 866 0:03:40





برگرفته شده از صدای نور