آفتاب هشتم

نکند منتظرِ مُردنِ مایی آقـــا ...!

دلمان که می گیرد...تاوان لحظه هایی ست که دل می بندیم!

چهارشنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۲، ۰۲:۴۲ ب.ظ


رسول اکرم صلى الله علیه و آله :

عَلامَةُ الصّابِرِ فى ثَلاثٍ: أوَّلُها أن لا یَکسِلَ، وَالثّانیَةُ أن لا یَضجَرَ، وَالثّالِثَةُ أن لا یَشکُوَ مِن رَبِّهِ تَعالى؛ لأِنَّهُ إذا کَسِلَ فَقَد ضَیَّعَ الحَقَّ، وَ إذا ضَجِرَ لَم یُؤَدِّ الشُّکرَ، وَإذا شَکا مِن رَبِّهِ عَزَّوَجَلَّ فَقَد عَصاهُ؛

صبور سه نشانه دارد : اول آن که سستى نمى کند ، دوم آن که افسرده و دلتنگ نمى شود و سوم آن که از پروردگار خود شِکوه نمى کند ؛ زیرا اگر سستى کند، حق را ضایع کرده، و اگر افسرده و دلتنگ باشد شکر نمى گذارد و اگر از پروردگارش شکوه کند او را معصیت کرده است .

علل الشرایع، ج2، ص498، ح1


دلم گرفته ست..چون هوایی را که استشمام می کنم خاطرات تلخ را تا عمق جانم فرو می برد! دلم گرفته است! می دانم این باران های رحمتی که می آید روزی این غبار را از دلم برخواهد داشت!

دلم گرفته است.. از این روزگار ! از این گذشته ! از این گذشته! اما حال برایم روشن است و سرشار از امید! دلخوشم به این حال و روزم ! و سرخوشم به این امید! 

الهی به امید تو..نه به امید خلق روزگار

 

  • رضوی

نظرات (۸)

  • دلم در رملهای فکه جا ماند
  • سلام
    وبت رو دیدم...
    مفید و پر محتوا بود...
    طراحی و چیدمان خوبی هم داره...
    منم تازه یه وبلاگ راه انداختم...
    وقت کردی بهم سر بزن...
    ضمنا اگه مایل به تبادل لینک بودی بهم خبر بده...
    هشیار باشید !!!
    دشمنان دین شما را هدف قرار داده اند.به عبارات زیر دقت کنید:

    طرف «جواده»: یعنی خیلی تابلو و بی درک و شعوره.
    در حالی که جواد از القاب امام محمد نقی(ع) می باشد.

    یه روز «غضنفر»...: کنایه از افراد ساده لوح
    در حالی که غضنفر از القاب امام علی (ع) می باشد.

    کوچه «علی» چپ: کنایه از گمراه نمودن .
    در حالی که علی(ع) نام امام اول شیعیان می باشد.

    و ...

    آیا فکر کرده اید که این عبارات مستهجن فقط و فقط دین اسلام و اولیای الهی را هدف قرار داده تا از شان و مقام آنها در نزد اذهان بکاهد ؟
    کمی فکر کنیم !!

    ---------------------
    با دانلودی پاوری با عنوان امام زمان به روزم
    خوشحال می شم تشریف بیارید
  • شهید راه حق
  • چه زیبا از قفس پرواز کردند
    مقام عشق را احراز کردند
    دوا کردند درد خود پسندى
    خدا داند همه اعجاز کردند
    هوسها را سراسر سر بریدند
    دو چشم از عشق بر حق بازکردند
    سمندر وار آتش مى خریدند
    عروج ازخویش چون شه باز کردند
    خلوص خویش باخون مُهر کردند
    سرودى از وفا آواز کردند
    اگر چه در سکوتى ژرف خفتند
    حیاتى نو زسر آغاز کردند
    شهیدان شاهدان صدق و مستى
    چه زیبا بر ملائک ناز کردند
    سلام
    بسیار زیبا بود

    دل جای هر کسی نیست ...:)
    ادامه مطالب ...
  • غنچه های سرخ
  • آسمان تعطیل است
    بادها بی کارند
    ابرها خشک و خسیس
    هق هق گریه خود را خوردند...

    من دلم می خواهد
    دستمالی خیس
    روی پیشانی تب دار بیابان بکشم
    دستمالم را اما افسوس
    نان ماشینی
    در تصرف دارد...

    آبروی ده ما را بردند!

    _زنده یاد قیصر امین پور_
    وبلاگ زیبایی دارید به منم سر بزنید منتظرتونم
  • دلم در رملهای فکه جا ماند...
  • سلام
    ممنون که به وب خودتون اومدید...
    شما هم با افتخار و با نام زیبای "شوق پرواز" لینک شدید...
    فقط لطفا نام لینک ما رو به جای "دلم را در رملهای فکه جا گذاشتم" بگذارید "دلم در رملهای فکه جا ماند..."
    ممنون
    .-*یا حق*-.

    پاسخ:
    پاسخ: چشم
    انجام شد

    برادران! ناز و نعمت مادى را رها سازید. و ناز و نعمت معنوى را بچسبید، که این ناز و نعمت معنوى، فقط در جبهه ‏ها وجود دارد. شهید حسین دباغ
    با سلام خدمت شما دوست عزیزم . . .
    وبلاگ بسیار زیبایی با محتوای خوبی دارید . . .
    انشالله موفق باشید
    اگر میشود به وبلاگ های من هم سری بزنید و در مورد مطالبم نظر بدهید . . . . . . . . . . .
    اگر موافق باشید تبادل لینک کنیم . . .
    seyedjavad20.blogfa.com
    ashuraein.blogfa.com
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    برگرفته شده از صدای نور