آفتاب هشتم

نکند منتظرِ مُردنِ مایی آقـــا ...!

بابا نان داد

دوشنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۳، ۰۳:۲۲ ب.ظ

 

کاریکاتور تصویری است که به منظور هجو کردن چیزی یا کسی کشیده می شود . کاریکاتور یک شخص باید مضحک باشد و در کشیدن آن باید نمایش اعضای بدن سوژه مبالغه کرده و شخصیت سوژه را بنمایاند.کلمه ی کاریکاتور از کالمه ایتالیایی «کاریکار» گرفته شده که به معنای اغراق است اما اغراق در کاریکاتور یا طنز تصویری ، باید سنجیده ، منطقی و هوشمندانه باشد .

وقتی واژه ی کاریکاتور توی ذهن میاد، آدم یاد خنده میفته. یاد جوک. شما رو نمیدونم... ولی من این ذهنیت رو راجع به کاریکتور دارم. کاریکاتور عموماً برای بزرگنمایی یک ایراد در چهره، رفتار ، گفتار یک فرد هست. کاریکاتور ، واقعیتی رو در قالب یک چهارچوب نقاشی به نمایش می کشه. کاریکاتور یعنی بزرگنمایی .

داشتم به این موضوع فکر می کردم .. که این کاریکاتور رو دیدم. ولی با دیدن این کاریکاتور لبخند روی لبام اومد بلکه خیلی غمگین شدم. شاید در بروز بعضی شکلها دچار اغراق شده باشه ولی در حقیقت اغراق نیست. حقیقتی تلخ در جامعه!

پدری که نان اور خانواده هست اما به دلیل درآمد پایین و گرانی، شرمنده ی خانواده شده است. باید اعتراف کنم که اولین بار هست که از دیدن کاریکاتور، غمگین و متأثر شدم.

نظرات (۱)

  • شهید علیرضا حجتی(خادم الشهدا)
  • خدای من :

    اینک این منم بنده تو، که خود را بسوی تو میکشم،

    بیزارم از آنچه بوده ام و آنچه کرده ام،

    آنقدر که شرم و حیا اجازه نگریستن به رخسارت و رو در رو شدن با تو را به من نمی دهد.

    بخششت را می طلبم، که عفو و بخشش صفت زیبای کرامت توست ...

     

    سلام علیکم

    سوز و حال دعا و مناجات شعبانیه گوارای وجودتان .

    اعیاد زیبای این ماه بر آقا امام زمان(عج) و شما مبارک

    التماس دعا

    پاسخ:
    سلام علیکم
    خیلی عالی
    ممنونم
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    برگرفته شده از صدای نور