آفتاب هشتم

نکند منتظرِ مُردنِ مایی آقـــا ...!

ازدواج ممنوع!

يكشنبه, ۳ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۳۲ ق.ظ
دوران ارشد پیش هر استادی که برای پایان‌نامه می‌رفتیم اولین سوالش این بود مجردی یا متاهل؟ راستش من برایم این سوال خیلی حس بدی داشت و همچنین از طرف مردان جوان چندش‌آور بود. به محض شنیدن این سوال که چرایش برایم مهم نبود و از انتخاب آن استاد منصرف می‌شدم، این بود که تمام هم‌کلاسی‌هایم استادراهنمایشان را انتخاب کردند و سر من بی‌کلاه ماند.

چرایی این سوال این بود که آنها معتقد بودند دانشجوی متاهل فقط به فکر نامزدش هست و درس نمی‌خواند مقاله نمی‌دهد و اینطوری آنها هم استادیار و دانشیار باقی می‌مانند. یکی از همین اساتید که دانشیار بود به همکلاسیم گفته بود حق ازدواج کردن نداری تاریخ عقدت را خودم تعیین میکنم ولی اتفاق افتاد و ازدواج کرد  از ترس استادش قبل جلسات حلقه را از دستش در می‌آورد!!!  به دیگری که بچه داشت کلا گفته بودند ما تو را نمی‌خواهیم و هیچ کسی قبولش نکرد!یکی از دانشجویان دکترا که آقا بود هم کار میکرد و هم درس میخواند و سر کلاس معمولا چرت میزد میگفت میترسم ازدواج کنم که هم آن دختر را بدبخت کنم و هم خودم را!

جامعه فرهیخته‌ی ما چنین نگرشی دارد و شاید همین نگرش علت پنهان بالا رفتن سن ازدواج دانشجوهای تحصیلات تکمیلی باشد.



  • رضوی

نظرات (۵)

کلا دانشجوهای تحصیلات تکمیلی ازدواج کردنشون خیلی سخت تر می شه و بدتر. این رو نایب رئیس نهاد دانشگاهمون می گفت...
پاسخ:
اگر اساتید مثل شمر نباشن و بدونن که دانشجو کار و زندگی هم داره میشه هم درس خوند هم ازدواج کرد. من یکی که زده شدم از درس!
سخته ولی من ترجیح میدم به موقع ازدواج کنم نه سی سالگی
پاسخ:
معمولا دخترا زیاد نمیتونن وقتشو تعیین کنن :)
میشه :)
وقتی که فکر کنن آمادگیش رو دارن شروع می‌کنن به فکر کردن جای رد کردنِ پسرهای مردم :))
پاسخ:
شما اگه به آمادگیش رسیدی تا هروقتی که رسماً عقد کردی بگو چندسال طول کشید بعد یاد حرف من میفتی که وقتشو دختر نمیتونه تعیین کنه 😆
سلاااام بر همه


یکمی باهاتون حرف داریم....

درباره ی محفل قرآنی مون...

منتظریم
تشریف بیارید اینجا: 
http://azf06.blog.ir/post/1246
پاسخ:
سلام علیکم
کلاً معلوم نیست به چی فکر می کنن
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
برگرفته شده از صدای نور