آفتاب هشتم

نکند منتظرِ مُردنِ مایی آقـــا ...!

مانوس

يكشنبه, ۳ آذر ۱۳۹۸، ۰۸:۴۳ ب.ظ

شاید من یک شخصیت خاص هستم که با بدترین شرایط (از جهت ظرفیت خودم) مانوس میشم! حتی وقتی خونه‌ی اولم جای خیلی دوری بود و به هیچ جا دسترسی نداشت! آفتاب نداشت برای منی که داشتن نور خورشید اینقدر مهمه همیشه انگار توی سایه بودم. حتی وقتی که خونه‌ی دومم بازم دور بود طبقه‌ی سوم بدون آسانسور، و خیلی کوچیک! ولی من دل بسته بودم بهش. به آفتابی که از طلوع تا غروب خورشید داشتم به حس و حال زندگی عزیزم که دودستی چسبیدم بهش. به حال عاشقانه‌ای که موقع پختن غذام داشتم وقتی که کبوترا پشت پنجره‌ی خونه‌م می‌نشستن و من غذا می‌ریختم قلبم پر از عشق می‌شد وقتی از من نمی‌ترسیدن!

آره من حتی با کبوترام هم انس گرفتم و الان دلم لک زده براشون ... حتی به روزهای همیشه تنهای منتهی به شبم، روزهایی که اشک با من مانوس بود ولی من نذاشتم از پا دربیاره منو، اگه تا حالا تنها توی یک خونه جای غریب نبودید احتمالا نمی‌دونید من چی میگم.

حالا هم توی خونه‌ی سوم عشق می‌کنم با آرامشی که حاصل سختیهایی هست که کشیدم. آرامشی که دارم به خاطر این نیست که پول زیادی داریم نه! که اگه به خاطر این بود خیلی سطحی و گذرا بود و البته مضحک! چون نه تنها پولمون زیاد نیست بلکه به خاطر این هست که قلبم به وسعت تمام سختیهایی شده که کشیدم بزرگ شده و کسی جز خدا و امام رضا جانم ازشون خبر نداره! مسائلی که من و همسرم حتی توی خواب شبمون هم نمی‌دیدیم بتونیم با معجزه‌ی عشق از پسشون بربیایم.

نمی‌خوام داستان لیلی و مجنون رو براتون تعریف کنم بلکه هدفم از نوشتن این بود که حاصل انتخاب عاقلانه قطعا عاشقانه ست اما انتخاب عاشقانه ممکنه اینطور نباشه، نظرتون و یا تجربتونو بگید میخونم :)

بازم ازینا بنویسم یا جالب نیست؟

  • رضوی

نظرات (۴)

کاش وقتی می‌نویسم گریه نکنم 😐

سلام

انتخاب باید عاقلانه باشه، قطعاً... البته با چاشنی علاقه.

مورد داشتم تو دوستام که خیلی عاقلانه ازدواج کرد. مورد، مورد خوبی بود. از لحاظ اخلاق، درس، سن و سال و... اما قبل ازدواج، هیچ علاقه‌ای به طرف نداشت. هیچی...

یکسال همین‌جوری گذروند و بعدا جدا شد.

به قول خانم دکترهمیز، میگه قبل ازدواج باید از طرف خوشتون بیاد! نه اینکه عاشقش بشید...

می‌گفت بچه مذهبی‌ها خیلی سعی می‌کنند جلوی احساساتشون رو بگیرن که از دست نره، درست. اما باید از طرف خوشتون بیاد. یه مثال ساده می‌زد. می‌گفت از دختر بپرسید: دوست داری این خواستگار، یه بار دیگه بیاد و بشینید یکساعت باهم حرف بزنید؟

این نکته مهمه

پاسخ:
سلام علیکم، بله حتما باید علف به دهن بزی شیرین بیاد و این اسمش عشق نیست :)
اگر همسر سابق دوستتون واقعا مورد خوبی بوده به نظرم دوست شما برای ایشون مورد خوبی نبوده فقط خواسته این خواستگار خوب رد نشه که چقدر این کار اشتباهه.

شاید هر کسی تو زندگی خودش ی شخصیت خاص باشه. امتحان ها و موقعیتهایی ک هر کس توش قرار میگیره باعث میشه ادم رنج هایی رو تحمل کنه ک بزرگش میکنه و خیلی وقتها کسی از این رنج ب غیر خودش و خدا و اهل بیت علیهم السلام خبر نداره!

 

بنویسید لطفا. بادداشت های شما رو همیشه میخونم و خیلی وقتها برام تلنگر بوده و چیزهای جدیدی ازتون یاد گرفتم : ) 

پاسخ:
متشکرم که منو دنبال می‌کنید 💚
  • پرینازم ...
  • سلام منم شخصیتم مثل شماست باهرشرایطی کنارمیام وبه طرز وحشتناکی خوشبینم

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    برگرفته شده از صدای نور