آفتاب هشتم

نکند منتظرِ مُردنِ مایی آقـــا ...!

http://dl.aviny.com/Album/mazhabi/ahlbeit/roghaye/kamel/17.jpg

روایت کربلا از زبان دختر سه ساله

صلی الله علیک یا بنت الحسین(ع) یا رقیه

آن هنگام که خورشید وجودت در گودی قتلگاه به خون نشست و لحظاتی بعد در افق کربلا طلوع کرد، آسمان تیره و تار شد.

صدای برادرم علی بن الحسین(علیه السلام) را می‌شنیدم که به عمّه‌ام زینب کبری(سلام‌الله‌علیها) فرمود : این همان لحظه‌ای است که همه ارکان هستی، از زمان هبوط آدم(علیه السلام) تا قیامت کبری بر آن گریسته‌اند.

زمین و زمان ناله می‌کرد و کودکان می‌دویدند. نبودی ببینی که دامنهایشان آتش گرفته بود و از گوشهایشان خون می‌چکید و من در آن میان مأمن و مأوایی جز دامن عمّه‌ام نداشتم. زمان به سختی می‌گذشت.قرار بر رفتن نداشتم. دوست داشتم که بیشتر نزدت می‌ماندم. اماّ مگر داغ تازیانه ها‌ بر جان کوچکم امان داده بود؟ کربلا جهنّم دشمنان تو شده بود و بهشت تو و یارانت. نمی‌توانستم چشم از چشمان به خون نشسته‌ات بردارم.

مرا به زور می‌کشیدند. چقدر سخت بود جدا شدن از پاره‌پاره‌های وحی.

کاش مانده بودم و غبار از چهره‌ات برمی‌گرفتم. کاش پروانه وار دور شمع وجودت می‌گشتم و در پرتو عشق تو می‌سوختم. قرار بر رفتن نبود. از پا‌های آبله دارم بپرس که در این مسیر چقدر دویدم و الآن که سر زیبای تو در دامنم به میهمانی آمده؛ در گوشه‌ی این خرابه، در شهری که مردمانش بویی از مردانگی  نبرده‌اند، به برکت آمدنت آرام گرفته ام.

من بهشت را در آغوش گرفتم، من به وصال محبوبم رسیدم.

اماّ ای کاش زودتر می‌آمدی چون رقیّه‌ات دیگر توانی در جان خسته و رنجورش ندارد.

دختر سه‌ساله‌ای که گرمی چشمانت او را متعالی می‌کرد.

می‌گویند من رقیّه‌ام1،کسی که جهتش به سوی تعالی است. آری، از آن زمان که در تقدیر تو متولد شدم؛ من دختر تو شدم و تو بابای من، رفعت گرفتم و بال‌و پر برای پرواز در آوردم و برای عروج آماده شدم.

من در کربلا دیدم که ملائکه به تو و اهل بیتت غبطه می‌خوردند. خودم صدای شیون آن‌ها را هنگامی که بر سرنیزه بودی شنیدم.

خودم دیدم که دسته‌دسته جنیان و ملائکه از برای یاری تو آمدند و در برابرت زانو زدند.

خودم دیدم که از مقتل تو آیه والشّمس‌وضحِها تفسیر شد، خودم دیدم که خداوند تأویل آیه‌ی «یا ایها النفس المطمئنّه اِرجِعی اِلی رَبِّکِ راضیه مَرضیّه فَادخُلی فی عِبادی وَادخُلی جَنَّتی»2 را در قیام تو و یارانت به ظهور رسانید.

چه لذّتی دارد هم کلام شدن با تو. چه شیرین است لحظه‌ی وصال. جانم دیگر طاقت ماندن ندارد. دستان کوچکم را بگیر و با خودت ببر تا در محضر تو، باب‌الحوائجیم امضا شود.

می‌خواهم مانند علی‎اصغر و علی‌اکبر(علیهمالسلام)، نزد جدّمان رسول خدا حاضر شوم و بگویم دشمنانت با تو و فرزندانت چه کرده‌اند.   

پی نوشت ها: 

1.        اشاره به معنای کلمه رقیّه که به معنی صعود به طرف بالا و ترقّی است. می‌توانید به کتاب‌های لغت در زبان عربی مانند مفردات راغب اصفهانی رجوع‌ نمایید.

2.        در تفسیرهای روایی آمده که شأن نزول آیات آخر سوره فجر، امام‌حسین(علیه السلام) هستند.

                                                                                                                                                                                   نویسنده: ف . بهمنی

منبع:سایت جامع فرهنگی مذهبی شهید آوینی




(با این سبک اجرا میشود)

دریافت فایل:

 

*من کوثر حسینم و عزیز خواهر حسین    خمیده قامتم شده شبیه مادر حسین

 

آه...رقیه نامم     نیکو کلامم       سفیر بابا       به شهر شامم

 

نوحه برا تو خوندم و          چه محشری به پا شد

 

با ناله هام خرابه هم          خودش یه کربلا شد

 

آه...غریب مادر ...
 

*بابا حسین بابا حسین  نوای نوحه های من      

میخوام بمیرم از غمت بخون دعا برای من

 

آه...بابا شنیدم       امون ازین غم      خورده به لبهات        یک چوب محکم

 

ای قاری قرآن من  قربون صوت زیبات   برات بمیرم که شده   خونین ز کینه لبهات

 

آه...غریب مادر...
 

*ای مهربون کجا بودی چه سختی ها که من دیدم      قافلمون شبونه رفت ، من خواب بودم ، نفهمیدم

 

آه...یک دفعه دیدم    با خشم بی حد     دشمن رسید و      دیگر بماند

به من بگو ای مهربون     گناهه من چی بوده     بببین تو این سه سالگی     همه تنم کبوده
 

آه...غریب مادر...

منبع:سایت جامع فرهنگی مذهبی شهید آوینی


ظهور نزدیک است... اگر بخواهیم

  • رضوی

نظرات (۱۲)

  • سمت مهدی (عج)
  • خبر آمد که ز معشوق خبر می آید

    ره گشایید که یارم ز سفر می آید

    کاش می شد که ببافند کمی مویم را

    اب و آیینه بیاریید پدر می آید

    نه تو از عهده این سوخته بر می آیی

    نه دگر موی سرم تا به کمر می آید

    جگرت بودم و درد تو گرفتارم کرد

    غالباً درد به دنبال جگر می آید

    راستی! گم شده سنجاق سرم دست تو نیست

    سر که آشفته شود حوصله سر می آید

    هست پیراهنی از غارت ان شب به تنم

    نیم عمامه از آن به تو در می آید

    به کسی ربط ندارد که تو را می بوسم

    که بجز من ز پس کار تو بر می آید

    راستی!هیچ خبر ار شدی تب کردم؟

    راستی لاغری من به نظر می آید

    راستی هست به یادت دم چادر گفتی:

    دختر من!به تو چادر چقدر می آید

    سرمه ای را که تو از مکه خریدی بردند

    جای آن لخته خون روی بصر می آید
  • دنیای نیاز به نمـاز | Worldprayer.ir
  • سلام، ممنون که سر زدین؛

    ................................./*
    :. به صد یـلدا الهی زنده باشی / انار وسیب وانگورخورده باشی .:

    عـمـرتـون صـد شــب یـــلـدا / دلـتـون قـد یـه دریــا
    تـوی ایـن شبــ های ســرما / یادتون همیشه با ما

                                              ::.پیشاپیش یلدات مبارک.::

                                                                                */الـتـ ماس دعـای زیـــاد/*
  • دنیای نیاز به نمـاز | Worldprayer.ir
  • سلام خوب هستین؟

    نکته اول اینکه: جواد نه سجّـاد

    باید بگم که من اول کد نویسی میکردم اما چند ماهه که فهمیدم یه سایتی چنین کاری را بدون درد سر انجام میده که اونسایت "یک ابزار" هست؛ میتونید از آدرس یک ابزار پیدا کنید، برای راحتی کار شما آدرس را براتون فرستادم، که اینه:
    http://www.1abzar.com/abzar/popup.php
    موفق باشید
    یاعلی
    التماس دعا




    سلام
    شرمنده ، دیگه سرم شلوغه اشتباه هم پیش میاد

    ممنونم از راهنماییتون
  • انجمن اسلامی دبیرستان شاهدابوذرغفاری
  • سلام
    ممنون از حضورتون
    با افتخار لینک شدید لطفا شما هم مارا با عنوان انجمن اسلامی دبیرستان شاهدابوذرغفاری نیشابور لینک کنید




    سلام
    فکر کنم این پیامو اشتباه فرستادید
    چون من قبلا لینکتون کردم
  • پیرو ولایت
  • سلام ایرانی

    با 5 مطلب جدید بروزم با عناوین:

    1) دانلود مستند (امروز پایان دنیاست!)
    2) هاشمی رفسنجانی : از لحاظ دارایی در حد متوسط هستم!
    3) قیمت هندوانه شب یلدا به 10000000000 تومان رسید !! (سیاسی)
    4) انتقاد تند دکتر حسن عباسی از وضع آموزشی + دانلود فیلم
    5) روایت کربلا از زبان دختر سه ساله (ویژه شهادت حضرت رقیه س)

    خواهشمندم تمامی مطالب فوق را مطالعه و نظر خود را درج نمائید

    منتظر حضور پرمهرتون در سایت پیروان ولایت هستم


    عشق یعنی لا فتی الا علـــی
    عشق یعنی رهبرم سید علی


    یاعلی - التماس دعا




    ممنونم
    یاعلی






    مطالب خوبی دارید
    ممنونم
    یاعلی
  • جاده ی خاکی
  • سلام خواهری
    تشکر. شهادت حضرت رقیه (س) رو بر شما و خانواده محترمتان تسلیت عرض میکنم
    التماس دعا




    مرسی
    منم تسلیت میگم
    سلام
    از مطلب خوبتون خیلی ممنونم
    این ایام رو به شما تسلیت مبگم
  • خــادم الــرقــیـــة ( سلام الله علیها)
  • بست به موی رقیه ام ... عاشق روی رقیه ام
    هر کی می خواد بذار هر چی بگه ... من سگ کوی رقیه ام

    اجرتون با بی بی رقیه خاتون




    خیلی ممنونم
    سلام
    شهادت حضرت رقیه تسلیت
  • ×مناظرات یک طلبه ایذه ای×
  • بسم الله الرحمن الرحیم
    وافتخاراست درراه اهل بیت{علیهم السلام} قلمی زدن وسخن حقی به زبان راندن برای مقابله بامعاویه ویزیدهای امروز.....آنان که بالباس حق .حق راخوارورسواکرده اند.....
    امیداست با حضورتان وارائه فکرتان یارای حقیرباشید....
    قطعا تبادل لینک راهی است کمک کننده به این آرمان های والا....پس بفرماییدباچه نامی دروبلاگ حقیرلینک شوید تا ماهم همان را انجام دهیم ...شماهم دوست داشتید مارابانام **مناظرات یک طلبه ایذه ای**لینک بفرمایید
    یاعلی که علی همان مصداق حق است
  • دلتنگ کربلا
  • سلام
    ممنونم از حظورتون
    با افتخار لینک شدید
    التماس دعا
  • علی پورعلی
  • سلام
    با غزل شب یلدای خرابه... به روزم
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    برگرفته شده از صدای نور