آفتاب هشتم

نکند منتظرِ مُردنِ مایی آقـــا ...!

یک حرکت نابجا!

چهارشنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۲، ۰۹:۲۵ ق.ظ

سخن گفتن و حمایت از «تلاش و تحرک دیپلماسی» دولت و بیان اهمیت آن در کنار توجه به آمادگی های همه جانبه (اقتصادی و...) و از همه مهم تر بحث «استحکام ساخت درونى نظام اسلامى» فرازهایی از بیانات مهم امام خامنه ای در مراسم تحلیف و اعطاى سردوشى دانشجویان دانشگاه‌هاى افسرى ، درباره سفر نیویورک و دیپلماسی دولت بود :

«ما از تحرّک دیپلماسى دولت حمایت میکنیم، پشتیبانى میکنیم. در کنار آمادگىهاى همهجانبهى ملّت ایران - چه از لحاظ اقتصادى، چه از لحاظ امنیّت داخلى، چه از لحاظ استحکام ساخت درونى نظام اسلامى، چه از لحاظ وحدت ملّى و چه از لحاظ نظامى - به تلاش و تحرّک دیپلماسى هم چه در این قضایاى سفر اخیر و چه غیر از آن، اهمّیّت میدهیم و از آنچه دولت ما انجام میدهد و تلاشهاى دیپلماتیک و تحرّکى که در این زمینه میکنند، حمایت میکنیم.
البتّه برخى از آنچه در سفر نیویورک پیش آمد، به نظر ما بجا نبود؛ لکن ما به هیئت دیپلماسى ملّت عزیزمان و دولت خدمتگزارمان خوشبین هستیم» (1)

برگرفته شده از hezr85.blog.ir

پویایی و تحرک دیپلماسی زمانی که همراه با استحکام ساخت درونی نظام و قدرت ناشی شده از آن (مسئله ای که بارها و بارها مورد تأکید رهبر انقلاب قرار گرفته است) ، باشد ، بسیار بجا ، تحسین برانگیز و قابل تقدیر است.همانطور که رهبر انقلاب به آن اشاره فرمودند.
اما مسئله ی قابل تأملی که مورد تذکر رهبری هم قرار گرفت ، بحث «حرکت نا بجا» بود.
در دنیای پر فراز و نشیب دیپلماسی و در تقابل کشور هایی که از میدان جنگ سرد ها و... بیرون آمده اند ، کوچک ترین اشتباه محاسباتی و حرکات نابجا ، بزرگترین آثار منفی و لطمات بعضاً جبران ناپذیر را در پی خواهد داشت.
با وجود همه ی تلاش ها و تحرک موجود در شخص رئیس جمهور محترم و مجموعه ی دستگاه دیپلمسی دولت در جریان سفر نیویورک ، متأسفانه اشتباهات و خطاهای رفتاری و گفتاری متعددی از سوی ایشان رقم خورد که ممکن است آثار سوء آن در آینده مشخص شود و تاریخ قاضی آن باشد.
نمونه هایی از حرکات نابجا را جناب ظریف ، کاملاً صادقانه
در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کردند که « مکالمه دکتر روحانی با اوباما و دیدار طولانی من با جان کری نابجا بود » (2)
اگرچه ؛ توضیحی در چرایی و لزوم اتفاق افتادن این حرکات نابجا ندادند و یا تضمینی برای اینکه از این دست حرکات در آینده رخ ندهد ، ارائه نکردند.
حال که دولت محترم تمرکز خود برای حل مشکلات را به عرصه ی دیپلماسی معطوف کرده است انتظار می رود که در این میدان با تیزبینی و هشیاری تمام و با درک و فهم صحیح ماهیت طرف های مقابل و پرهیز از هرگونه خوش بینی های غیر معقول در مواجهه با طرف مقابل و اعمال رفتاری عقلانی و واقع گرایانه ، با مسائل روبرو شده که مبادا رفتارهای ناصواب امروز ، منافع ملی مردم امروز و حتی آیندگان را مورد تهدید قرار دهد.
در این عرصه حتی یک «حرکت نابجا» هم توجیه پذیر نیست و ممکن است تبعات سوء آن به شدت پشیمان کننده باشد.



یادآوری کلام ژرف حضرت آقا درباره ی «حرکت نابجا» در یکی از سخنرانی هایشان درسال 75 برای این روزها بسیار درس آموز خواهد بود :

«یک وقت یک حرکت بجا، تاریخ را نجات می‌دهد و گاهی یک حرکت نابجا که ناشی از ترس و ضعف و دنیاطلبی و حرص به زنده ماندن است ، تاریخ را در ورطه‌ی گمراهی می‌غلتاند...» (3)

..........................................................................................................................................................


پ.ن 1 :

شیردال روابط ایران و آمریکا هم که «تقلبی» از آب در آمد.

بعد از اظهارات اوباما در دیدار با نتانیاهو درباره گزینه ی جنگ و... دیگر همه ی امیدواران به امریکا باید به تقلبی بودن شیردال روابط و همچنین به این مسئله که «امریکا همان اسرائیل است و اسرائیل همان امریکاست» پی برده باشند.امیدواریم هرچه زودتر همه به این نتیجه برسند...


پ.ن 2 :

هر وقت توانستید به نتانیاهو ثابت کنید که در ایران پوشیدن شلوار جین ممنوع نیست ، خواهید توانست ثابت کنید که ایران بدنبال ساختن بمب هسته ای نیست!

خود نتانیاهو که مهم نیست ، اصلاً نتانیاهو کیست ؟! نمیشناسیم ! ولی از این جهت عرض کردم که «امریکا همان اسرائیل است و اسرائیل همان امریکاست».بله با یک چنین انسان های با منطقی طرف هستیم و صد تأسف از اینکه به شان «خوشبین» هم هستیم !!!

..........................................................................................................................................................


1) بیانات در مراسم تحلیف و اعطاى سردوشى دانشجویان دانشگاه‌هاى افسرى (92/7/13)

2) ظریف : مکالمه دکتر روحانی با اوباما و دیدار طولانی من با جان کری نابجا بود

3) بیانات در دیدار فرماندهان لشکر 27 محمد رسول‌الله (ص) (75/3/20)


برگرفته شده از hezr85.blog.ir


  • رضوی

نظرات (۳)

أدله شیعه بودن من ، قسمت (1) :
پیامبرفرمود:
هر کس بدون امام بمیرد به مرگ جاهلی مرده است
تنها مذهبی که بعد از رسول خدا صلی الله علیه وآله امام زمان خود را میشناسد و همواره بیعت یک امام مشخص و زنده را بر گردن داشته، مذهب اثنی عشریه است؛ اما سایر مذاهب این چنین نیستند.
کامل این مطلبو در وبم بخونید
  • حامد دادویی
  • با سلام و خدا قوت
    مطالب زیبایی دارید
    مطالعه فرمایید پست
    آیت الله حاج شیخ محمد جواد محامدی (حفظه الله)
    زندگینامه و خاطرات شیخ الفقها آیت الله شیخ مرتضی انصاری (ره)
    جوان کارگر و آگاهی از حضور حضرت ولی عصر علیه الاسلام
    بزرگواری و سعه صدرآقا سید مهدی قوام (ره)
    تشرف پدر آیت الله مرعشی نجفی (ره)
    اخلاص و بزرگواری حاج شیخ عباس قمی (ره)
    پنج حکایت از استاد فاطمی نیا
    گزیده‏ای از وصایای اخلاقی و معرفتی میرزا علی آقا قاضی به شاگردان
    ماجراهای عجیب اما باورکردنی از غسالخانه بهشت زهرا(س)

    ممنون که سر می زنید
    سلام
    پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد(امام خمینی)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    برگرفته شده از صدای نور