آفتاب هشتم

نکند منتظرِ مُردنِ مایی آقـــا ...!

به نام خدا

یکی از وظایف منتظران در عصر غیبت اجتناب از شنیدن موسیقی حرام می باشد . با توجه به گسترش این نوع موسیقی ها بر آن شدم پستی را به این مطلب اختصاص بدهم. از شما خواننده محترم تقاضامندم پس از خواندن این پست آن زا بازنشر کنید. ذکر منبع برای تمامی مطالب این وبلاگ الزامی می باشد.

انَّ السَمعَ والبَصَرَ و الفؤادَ کُلُ اولئکَ عنهُ مسئولاً .

همانا گوش و چشم و دل همگی مورد سوال واقع می شوند. اسراء (17).

♠امام صادق علیه السلام در تفسیر این آیه فرمودند: از گوش آنچه شنیده می پرسند و از چشم آنچه دیده و از قلب از آنچه باور داشته است.

♠رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند : همانا خداوند تعالی مرا برای هدایت و به عنوان رحمت برای جهانیان مبعوث کرد و به من فرمان داد : نی ها، طنبورها، سازها و سایر آلات موسیقی و تارها و بتها و امور جاهلیت را از بین ببرم.

♠در حدیثی ابن عباس از رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم: از مقدمات قیامت ضایع ساختن نماز و پیروی از هواهای نفسانی است... و در آن هنگام مردم نرد و شطرنج یا طبل و بربط و طنبور و آلات موسیقی را (نه تنها منکر نمی دانند بلکه آنها را) نیکو می شمارند و امر به معروف و نهی از منکر را ناپسند می دانند و انکار می کنند ... آنان در ملکوت آسمانها پلیدان نجس خوانده می شوند.

♠رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم: یا سلمان! در این هنگام چیزی از مشرق می اورند و چیزی از مغرب و امت مرا سرپرستی می کنند؛ پس وای بر ضعیفان امت من (در ایمان) از کار آنان و وای بر آنان از عذاب خداوند.

منبع: کتابچه وظایف منتظران در عصر غیبت

  • رضوی

نظرات (۱)

سلام
با مطلبی با عنوان «آستین کوتاه ممنوعه!» به روزم.
خوشحال میشم تشریف بیارید و نظر شریفتون رو درموردش بگید.

تشکر
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
برگرفته شده از صدای نور