آفتاب هشتم

نکند منتظرِ مُردنِ مایی آقـــا ...!

یا ستارالعیوب

دوشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۰۸ ب.ظ

لحظاتی پیش که غمی نامفهوم وجودم را گرفت

پیامکی به گوشی درب و داغانم آمد..

اما مخاظب من نبودم


همسرِ دوستم بود

اما اشتباه به من رسیده بود...


شوکه شدم از خواندنش، اما گفتم که هرگز به رویش نخواهم آورد

پیامک، حکایت از دعوایی اساسی داشت!


دوباره، و سه باره ، صدای پیامک آمد و دوستم ، که خجالت و شرم از نوشتارش مشخص بود

از من خواست رازش را برای کسی فاش نکنم.


من هم با خونسردی تمام به او گفتم:

«مگه پیامکت چی بود؟

گوشیم خرابه، دکمه هاش کنده شده، خودت که اون روز دیدی! اصلا داغونه، جای دکمه هاش عوض شده.. تا خواستم باز کنم اشتباهی پاک شد!»


در جوابم گفت: « ممنون که به روم نمیاری دوست خوبم!»


دوباره گفتم:

« آخه من تا حالا چند بار به تو دروغ گفتم؟ به جان خودم پاک شده، داری کنجکاوم میکنی، مگه چی بوده؟ :)) »


با خوشحالی جواب داد:

وای پس خدا رو شکر، هیچی، ممنون.


پ.ن)

1. همین دیشب بود، دوباره غمی عمیق در دلم حس کردم و به سراغ نهج البلاغه رفتم.. این حکمت رو در خلاصه هام نوشته بودم

مولای متقیان علی ( علیه السلام ) می فرمایند: « مِن اَشرَفِ أعمالِ الکَریمِ غَفلَتُهُ عَمّا یَعلَمُ »

خود را به بی خبری نمایاندن از بهترین اعمال بزرگواران است.حکمت222

توضیح:

تغافل با غفلت بسیار متفاوت است. غفلت یک نوع بی تفاوتی و سستی و مستی است که انسان را از یاد خدا و وظایفش دور نگه می دارد. منشأ غفلت جهل و نادانی است. غافل کسی است که نمیداند یا نمی خواهد بداند. اما منشأ تغافل علم و آگاهی است. فرد با هوشیاری و بصیرت کامل می بیند و می فهمد اما به دلیل کرامت نفس از آن میگذرد چنانچه خداوند متعال در وصف عباد الرحمن می فرماید: « وَ إِذا مَرّوا باللَغوِ مَرّوا کِراماً »

بزرگ نیستم، اما دارم تمرین می کنم ادای بزرگان رو دربیارم.


2.هیچ وقت باطن زندگی خودتونو با ظاهر زندگی کسی مقایسه نکنید.

  • رضوی

نظرات (۲)

  • چشم به راهم ...
  • احسنت به شما و تلاشتون
    ان شاالله گره از کارش باز بشه دوستتون.
    پاسخ:
    خیلی ممنون
    خدایا تو که غافل نیستی تعالی الله عما یقول الجاهلون و الکافرون

    ولی می دانم که اهل تغافلی

    فتغافل عما نعمل بسترک المُرجی
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    برگرفته شده از صدای نور