آفتاب هشتم

نکند منتظرِ مُردنِ مایی آقـــا ...!

همسن و سال اما ...

چهارشنبه, ۱۳ فروردين ۱۳۹۳، ۰۹:۰۳ ق.ظ
 

الحمدلله امسال سعادتی داشتم که در روز اول سال جدید به کربلای ایران سفر کنم. توی اتوبوس طبق معمول، مسئول کاروان پوستر شهدا رو به شیشه ی اتوبوس نصب می کرد. برای شیشه ی کنار من نصب نکرد. توجهم به پوستری جلب شد که در صندلی کناری من نصب شده بود. چهره ای زیبا و متبسم، بله، "شهید حجت الله رحیمی" . رفتم به همسفرم گفتم: « اجازه دارم این پوستر رو بردارم برای شیشه ی سمت خودم؟» . ایشون اجازه داد و من هم اول توجهم جلب شد به وصیتنامه ی شهید بزرگوار.

راستش وقتی وصیتنامه رو خواستم بخونم اول توی دلم گفتم: ببین 9ماه فقط ازت بزرگتره، چقدر درک و فهمش بالاست. چقدر برای مرگ آماده بوده که وصیت نوشته!! بعد اونوقت همش ادعا داری....دغدغه هاش رو که با خودم مقایسه کردم، راستش از خودم بیزار شدم.

خلاصه شروع به خوندن کردم ...

«برادران!/ شما در حالی به این وصیت گوش فرا می دهید که این حقیر فقیر، دست از دنیا کوتاه دارد و چشم امید به دعای شما عزیزان دوخته است. می خواهم آنچه در تمام عمر علی الخصوص در این اواخر بیش از هر چیزی مرا بیشتر داغدار می کرد و جگرم را می سوزاند با شما در میان گذارم. عزیزان! دوری از امام زمان (عج) مرز سالها و قرنها را در نوردیده است. اکنون بیش از هزاران سال از محرومیت عالم از دیدار با آن حجت خدایی می گذرد. آنچه تلخ و اسفبار است این است که شیعه چه بد با غیبت مولایش خو کرده است. چه ناجوانمردانه بریدن از مولا برایش عادت شده است. چه بی معرفتیم ما که اصل کل خیر برایمان فرع شده است.»

به آخر وصیت که رسیدم، بغض گلویم را می فشرد ... به خاطر این همه بصیرت، این همه ایمان این جوان به امام زمانش به او غبطه خوردم... و ساعتها به فکر فرو رفتم... به اینکه چه کار باید کرد؟ حال من که دستم از شهادت کوتاه است، چه باید کرد؟ چه اندازه برای مولایم کار کرده ام؟ و  ... و ... و ... .

چسبهای دور پوستر را صاف کردم. پرده را کنار کشیدم. به شیشه چسباندم. هربار که به عکسش نگاه می کردم، به راستی یاد امام زمانم می افتادم و تاثیری که یک شهید حتی پس از شهادتش می گذارد. و این آیه را زمزمه می کردم "گمان نکنید آنها که در راه خدا کشته شده اند، مرده گانند. بلکه زنده اند و نزد پروردگارشان روزی داده می شوند."

نظرات (۷)

  • سرباز بی پلاک..
  • سلام من..
    خیییییییییییییییلی ممنون..
    خیلی دنبال یه نشونه از این شهید بودم..
    اولین بار وقتی داشتم کفشامو می پوشیدم تا از مسجد بیام بیرون،چشمم به سیمای نورانی و تبسم زیبای یه جوون خورد که عکسش روی تابلوی اعلانات مسجد بود.. جاذبه ای که داشت منو وادار کرد که نوشته رو بخونم: شهید حجت الله رحیمی و... خیلی برام جالب بود وقتی تحقیق کردم و متوجه شدم ایشون شهید 8سال دفاع مقدس نیستن و تازه شهید شدن بیشتر جذب شدم و خواستم راجع بهشون بیشتر بدونم..ممنون.. بعضی وقتها از بی دغدغه بودنم شرمگینم و گاهی از دغدغه هایم.. .یامهدی(عج)

    پاسخ:
    پاسخ:

    سلام به شما
    خواهش می کنم
    مردک پست که عمری نمک حیدر خورد

    نعره زد بر سر مادر به غرورم برخورد

    ایستادم به نوک پنجه ی پا اما حیف

    دستش از روی سرم رد شد و بر مادر خورد

    هرچه کردم سپر درد و بلایش گردم

    نشد ای وای که سیلی به رخش آخر خورد

    آه زینب تو ندیدی! به خدا من دیدم

    مادرم خورد به دیوار ولی با سر خورد

    پاسخ:
    پاسخ:
    ممنونم
    ...ای یاس کبودم,زهراجان:
    هزاران کلید هم بیاورند،
    قفل دلتنگی های دلم را باز نمی کنند
    شاه کلید دلم ، فقط نگاه توست....
    یا فــاطمه زهــرا (س)

    سلام ودرود
    شهادت حضرت زهرای اطهربرشماتسلیت وتعزیت باد
    درپناه یکتای بی همتا

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام
    ممنونم
  • حضرت مهدی عج ......... دلتنگتم
  • ........✿...........................................................✿
    ........✿...........................................................✿
    ........✿...........................................................✿
    ........✿.............✿...............✿........................✿
    ........✿............................✿...........................✿
    ........✿...........✿.........✿✿✿✿✿✿................✿
    ✿.....✿..........✿.........✿.....✿......✿.......✿.....✿
    .✿✿✿.............✿.........✿✿✿✿✿✿✿✿✿.....✿
    ..........................✿...............................✿
    .............................✿..............................✿
    .✿...✿......................✿.............................✿
    ...................................✿............................✿
    .....................................................................✿

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام
    ممنونم
    زیباست
    یازهرا سلام الله علیها
    حضرت فاطمه زهرا(س)

    قالَتْ علیها السلام : إلهى وَ سَیِّدى ، اءسْئَلُکَ بِالَّذینَ اصْطَفَیْتَهُمْ، وَ بِبُکاءِ وَلَدَیَّ فى

    مُفارِقَتى اَنْ تَغْفِرَ لِعُصاةِ شیعَتى ، وَشیعَةِ ذُرّیتَى .(کوکب الدّرىّ: ج 1، ص 254.)

    خداوندا، به حقّ اولیاء و مقرّبانى که آنها را برگزیده‌اى ، و به گریه فرزندانم پس از

    مرگ و جدائى من با ایشان ، از تو مى خواهم گناه خطاکاران شیعیان و پیروان ما را

    ببخشى .

    شهادت ام ابیها فاطمه (س) بر شما تسلیت باد.

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام علیکم
    همچنین
    در حریم فاطمیّه مرغ دل پر می زند

    ناله از مظلومی زهرای اطهر می زند

    هر سینه که دوستدار زهراست

    آشفته و بی قرار زهراست

    گنجینه ی هفت آسمان ها

    در سینه ی خون نگار زهراست

    از شرح کرامتش همین بس

    عالم همه وامدار زهراست

    شهادت دخت نبی اکرم حضرت زهرا س بر مسلمانان جهان به خصوص شیعیان تسیلت باد



    پاسخ:
    پاسخ:
    بر شما هم تسلیت باد.
    یا زهرا سلام الله علیها
    سلام
    تاثیرگذار بود...امیدوارم برای همه ی ما تاثیرش موندگار باشه نه انی و گذرا
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    برگرفته شده از صدای نور